Українська підприємниця та педагог Зоя Литвин, засновниця громадського об'єднання «Освіторія», виклала свій підхід до виховання дітей, наголосивши, що неповнолітнім не потрібні особисті смартфони до 16 років.
Підпишись на Hyser.com.ua в Google News! Тільки найяскравіші новини!
ПідписатисяНа її думку, сучасна залежність дітей від гаджетів призводить до серйозних освітніх та психологічних наслідків. Дослідження вказують на різке зниження успішності після десятиліть зростання, підвищений рівень тривожності у школярів та помітне зниження здатності утримувати увагу, яке тепер часто втрачається вже після кількох секунд перегляду динамічного медіаконтенту.
Литвин засновує свої сімейні правила на наукових дослідженнях та запроваджує низку обмежень, покликаних допомогти дітям розвиватися більш гармонійно. У її сім'ї діти не отримують особисті смартфони до вступу до 10 класу. Доступ до соціальних мереж заблоковано до 16 років, оскільки підлітки у молодшому віці не повністю готові справлятися з комунікаційними ризиками, переслідуваннями та емоційним тиском.
Телефони не використовуються протягом шкільного дня – практика, що вже застосовується в ряді європейських країн і деяких штатах США, де влада приділяє першорядну увагу психічному благополуччю та якісній освіті.
Замість раннього залучення дітей до цифрового середовища дітям дають реальні обов'язки, які допомагають їм розвивати самостійність та впевненість у собі. До таких завдань належить допомога по дому, наприклад, допомога з покупками, організація дозвілля або приготування вечері. Литвин вважає, що повсякденні обов'язки формують характер та готують дітей до дорослого життя.
Її позиція викликала широке обговорення в Інтернеті. Деякі батьки повністю підтримали цей підхід, наголосивши на необхідності строгих обмежень для захисту дітей від безконтрольного використання гаджетів. Інші вважають, що сучасні технології стали невід'ємною частиною повсякденного життя, і лише заборони неефективні.
Деякі стверджують, що гаджети можуть бути корисні під наглядом батьків, наприклад, як інструменти для вивчення іноземних мов, розвитку логічного мислення або раннього розвитку дітей за допомогою якісних освітніх додатків.
Інша група батьків вважає, що смартфони можна вводити раніше, особливо коли діти починають самостійно добиратися до школи або позакласних занять. Однак навіть у таких випадках багато сімей вводять правила, що обмежують використання смартфонів під час сімейних обідів, вечірніх посиденьок чи спільних занять, одночасно активно навчаючи дітей правилам безпеки в інтернеті.
Незважаючи на розбіжності, більшість учасників погодилися з тим, що батьківська участь, контроль та діалог є вкрай важливими, коли діти починають використовувати цифрові технології.
Нагадаємо, школи готують нові жорсткі покарання: що чекає на дітей і як відреагують батьки
Як повідомляв «hyser», діти в школах вже на межі: вчителі б'ють на сполох, батьки будуть незадоволені
Раніше «hyser» повідомляв, у школах хочуть здирати гроші за навчання дітей: батьки остовпають